مهارت خواندن/ ریدینگ آزمون زبان انگلیسی آیلتس
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

احساس شما در مورد این مهارت زبان انگلیسی چیست؟ خیلی‌ها فکر می‌کنند که مهارت خواندن، سخت‌ترین قسمت آزمون زبان انگلیسی است، حتی سخت‌تر از بخش‌های گفتاری، نگارش و شنیداری! این نوشتار و دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی به شما کمک می‌کنند تا در این مهارت  زبان انگلیسی ورزیده‌ترشوید.

آنچه باید درباره مهارت خواندن آزمون زبان انگلیسی آیلتس بدانید

آزمون خواندن زبان انگلیسی دارای سه بخش است با سوالات مختلف که شما باید در عرض ۶۰ دقیقه به همه آنها پاسخ بدهید؛ این سوالات عبارتند از: سوالات سه‌جوابی: صحیح/ غلط/ هیچکدام، سوالات چند گزینهای، پیدا کردن تناظر در بین گزینه‌ها، پر کردن جای ‌خالی، تکمیل جملات ناقص، دسته‌بندی کردن گزینه‌ها، سوالاتِ کوتاه‌ پاسخ، تکمیل نمودار، جدول یا چارت. همینکه سوال را خواندید و جوابش را دانستید، پاسخ‌نامه را پر کنید. شما نباید با نوشتن پاسخ‌ها در کتابچه و سپس انتقال آنها به پاسخ‌نامه، وقت خود را تلف کنند. سوالات دشوار زبان انگلیسی را برای آخر کار بگذارید. اگر پاسخ صحیح بعضی از سوالات را نمی‌دانید، آنها را رها کنید و ادامه دهید. اگر وقت کنید می‌توانید در آخر به سراغ سوالات سخت بروید. قبل از مشاهده سوالات زبان انگلیسی بخش درک مطلب، خواندن متن را شروع نکنید. در غیر این صورت مجبور می‌شوید بعد از خواندن سوالات، یکبار دیگر متن را بخوانید. با تهیه تست‌های مربوط به مهارت خواندن زبان انگلیسی ، به قدر کافی در این زمینه تمرین کنید. این بهترین روش برای استفاده از وقت خود قبل از روز امتحان زبان انگلیسی است! در این تمرین‌ها خواهید دانست که نقاط قوت و ضعف‌تان کجاست و به این ترتیب در روز آزمون زبان انگلیسی زمان خود را به بهترین شکل تقسیم می‌کنید و دیگر استرس نخواهید داشت.

تمرینات زبان انگلیسی را با دقت بخوانید

فقط زمانی یک بخش زبان انگلیسی را شروع ‌کنید که مطمئن هستید‌ همه دستورالعمل‌ها و مثال‌هایش را با دقت خوانده‌اید. اکثرسوالات یکسان به نظر می‌رسند و پس از انجام چند تست عملی، آنها را در نگاه اول تشخیص خواهید داد. با این حال، جزئیاتی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید: درست/ غلط/ هیچکدام: اگر گزینه "درست" را انتخاب کنید، کل جمله باید درست باشد. در این نوع زبان انگلیسی سوالات، چند جمله غلط ‌انداز هم وجود دارد که همه جزئیاتشان درست نیست:بعضی‌هایش درست است و بعضی دیگر نادرست. در این موارد، گزینه "غلط" را انتخاب کنید.  گزینه‌های متناظر: گزینه هایی را که قبلاً استفاده کرده‌اید خط نزنید چون ممکن است منجر به اشتباه شود. در عوض، روی همه گزینه های سوالات زبان انگلیسی تجدید نظر کنید. به این ترتیب این فرصت را خواهید داشت که اشتباهات خود را اصلاح کنید و ببینید آیا انتخاب یک کلمه برای سوال دیگر مناسب‌تر هست یا نه. پر کردن جای خالی جملات زبان انگلیسی: اطمینان حاصل کنید که حد مجاز کلمات را برای هر جای خالی در نظر می‌گیرید.

در اسکن/ تندخوانی زبان انگلیسی بهتر شوید

اسکن یک روش خواندن زبان انگلیسی است که به شما امکان می‌دهد سریعتر اطلاعات را پیدا کنید بدون اینکه لازم باشد همه چیز را کلمه به کلمه بخوانید. در این روش، شما فقط با حرکتی موج مانند، چشمهای‌تان را به راحتی روی متن زبان انگلیسی حرکت می‌دهید، برای خواندن جزئیات متوقف نمی‌شوید و با اطلاعات غیرضروری وقت تلف نمی‌کنید. این یک روش عالی برای درک ایده های اصلی متن و پیدا کردن اطلاعاتی است که به آنها نیاز دارید: پیدا کردن جمله تاپیک زبان انگلیسی: تاپیک معمولاً اولین جمله یک پاراگراف یا گاهی آخرین جمله آنست، که ایده اصلی کل پاراگراف را بیان می‌کند و به راحتی قابل تشخیص است؛چون به نظر می‌رسد خبرهای بعدی را اعلام می‌کند. چیزی مثل "امروزه استفاده از اینترانت در شرکتها مزایای زیادی دارد"، موضوع یک پاراگراف است که قصد دارد در باره مزایای اینترنت بحث کند. برای جلوگیری از وقت تلف کردن، همیشه تاپیک را در جمله اول، جمله دوم و یا جمله آخر زبان انگلیسی جستجو کنید.پیدا کردن کلمات کلیدی و اعداد. 

در مورد واژگان زبان انگلیسی خونسرد باشید

اگر با کلمات زبان انگلیسی ناشناخته روبرو شدید وحشت نکنید.حتی افراد بومی هم تک‌تک کلماتی را که در هر متنی می‌خوانند نمی‌فهمند و این اشکالی ندارد چون بیشتر اوقات همه این کلمات مهم نیستند.یادتان باشد که این تست واژگان نیست! شما در امتحان مجاز به استفاده از فرهنگ لغت نیستید اما این اصلاً نباید مشکلی باشد چون با جستجوی هر کلمه‌ای که نمی‌دانید فقط وقت خود را در امتحان زبان انگلیسی تلف خواهید کرد؛ تمرین‌هایی در این زمینه: وقتی مشغول خواندن متنی هستید و یا در یک جلسه آزمون آزمایشی آیلتس حضور دارید، خود را مجبور کنید که از فرهنگ لغت استفاده نکنید. ابتدا تمام تمرینات خواندن را تکمیل کنید و فقط بعد از پایان فعالیت، به متن برگردید و لغت یا لغت‌های زبان انگلیسی مورد نظرتان را جستجو کنید. اگر می خواهید لغات خود را بهبود ببخشید، می‌توانید بعد از اتمام هر آزمون، جداگانه روی آن کار کنید. متن هایی با برخی کلمات ِواقعاً مهم وجود دارند که دانش خاصی از یک زمینه خاص به حساب می‌آیند و در انتهای‌شان هم یک واژه نامه دارند. ضمن کار کردن روی این متون، واژه‌نامه ‌آنها را هم بخوانید تا درک خود را از این گونه متون بهبود ببخشید. تا جایی که می توانید دایره واژگان زبان انگلیسی خود را گسترش بدهید و در این راه از فلش‌کارت کمک بگیرید.

سرعت خواندن زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید

یادتان باشد: هرچه بیشتر بخوانید، در مهارت خواندن بهتر و سریعتر می‌شوید.به عنوان تمرین: در اوقات فراغت خود و موقع خواندن متن‌های زبان انگلیسی سرگرم کننده، تلاش کنید که هر بار کمی سریعتر مطالعه کنید. حتی می‌توانید وقت بگذارید و بررسی کنید که آیا سرعت مطالعه‌تان پیشرفتی می کند یا خیر. بهتر است متون و مقالاتی زبان انگلیسی بخوانید که از نظر طول و پیچیدگی، بیشتر شبیه متن‌های آیلتس باشند؛ مثل بعضی از مقالات علمی یا اقتصادی سیاسی.حرف آخر اینکه: انجام تستهای مربوط به مهارت خواندن و شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir در آموزشگاه زبان انگلیسی دیاکو، راهی عالی برای بهتر شدن در زمینه‌ای هستند که قرار است در تمام زندگی خود از آن استفاده کنید. 

 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان , زبان انگلیسی , دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: